تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1395 - 11:49
کد خبر : 7507

رانندگان زن عصبانی‌تر هستند!

رانندگان زن عصبانی‌تر هستند!

جارستان-شرکت هیوندای موتور انگلستان با همکاری یک کارشناس از دانشگاه گلداسمیت لندن با بررسی ۱۰۰۰ راننده انگلیسی دریافته‌اند که زنان به هنگام رانندگی به طور متوسط، ۱۲ درصد عصبانی تر از مردان هستند.  به نقل از یاهو، پاتریک فاگان، روانشناس رفتاری از گلداسمیت از ۱۰۰۰ راننده تست حس گرفته تا ببیند چگونه صدا، بینایی، بویایی

جارستان-شرکت هیوندای موتور انگلستان با همکاری یک کارشناس از دانشگاه گلداسمیت لندن با بررسی ۱۰۰۰ راننده انگلیسی دریافته‌اند که زنان به هنگام رانندگی به طور متوسط، ۱۲ درصد عصبانی تر از مردان هستند.

 به نقل از یاهو، پاتریک فاگان، روانشناس رفتاری از گلداسمیت از ۱۰۰۰ راننده تست حس گرفته تا ببیند چگونه صدا، بینایی، بویایی و طعم ، پاسخ‌های عاطفی را در حالات مختلف رانندگی تحریک می‌کنند.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که در تمام حالات آزمون، احتمال بروز واکنش‌های عصبی از سمت زنان بیشتر است.

فاگان اظهار کرد: از نظر روانی، زنان نسبت به مردان نمره بالاتری در هوش هیجانی و کلامی و ویژگی شخصیتی روان‌رنجوری یا نوروتیسیزم دارند.

او گفت: نظریه تکاملی نشان می‌دهد اجداد زن اولیه در دوران باستان، در برابر هر چیزی که آنها را تهدید می‌کرد و در زمانی که مردهای آنها به شکار رفته و آنها در غار بی‌دفاع و تنها بودند، احساس خطر می‌کردند.

این غریزه سیستم هشدار دهنده، هنوز هم در زنان وجود داشته و باعث می‌شود تا زنان راننده به محرک‌های منفی حساس‌تر باشند، به طوری که سریعتر از مردان عصبانی و ناامید می‌شوند.

بر اساس این پژوهش، دو احساس غالب در هنگام رانندگی وجود دارد: حس آزادی که احساس شادی را به همراه دارد و خشم هنگامی که ما کنترل خود را از دست می‌دهیم.

هنگامی که محققان از شرکت کنندگان در این پژوهش سوال کردند که چه چیزی باعث خوشحال شدن شما در پشت فرمان خودرو می‌شود، ۸۴ درصد از آنها گفتند: “جاده‌های خلوت”، ۷۸ درصد گفتند “مناطق روستایی و خارج از شهر” و ۶۹ درصد از آنها از علاقه خود به “کنار دریاگفتند و بیش از نیمی از مردم انگلستان یعنی ۵۴ درصد از آنها گفتند آنچه باعث می‌شود که آنها واقعا در ماشین احساس خوبی داشته باشند، آواز خواندن است.

طبق آمار به دست آمده تقریبا هشت نفر از ۱۰ نفر در حین رانندگی همیشه به چیزی گوش می‌دهند.

محققان این پژوهش اظهار کردند که هدف ما از انجام این پژوهش بررسی احساسات رانندگان و کمک به آنها برای راندن بهتر هم در حال حاضر و هم در آینده است.

 ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.